Stajyerlerin Sigorta, İş Kazası ve Meslek Hastalığı Hk.

1- 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gereğince, çırak ve stajyerler staja başlamadan önce işyerinin tehlike sınıfına uygun temel iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerini almaları gerekmektedir. 

2-Stajyerlerin iş kazası ve meslek hastalığı ile hastalık sigortası, birimleri (okulu) tarafından yapılır.

3-Stajyerler sağlık gözetimi ve İş sağlığı ve Güvenliği eğitimi yönünden çalışanlar gibi değerlendirilir.

4-Çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinin usul ve esasları hakkında yönetmelikte değişiklik yapılmasına dair yönetmeliğine göre; MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir. "(3) Çırak ve stajyerlerin eğitim ve bilgilendirilmelerinden uygulamalı eğitim alınan işyerinin işvereni sorumludur. Ancak işverenin kabul etmesi halinde çırak ve stajyerlerin eğitimini devam ettirdiği eğitim ve öğretim kurumunda tamamladığı iş sağlığı ve güvenliği dersleri veya kursları temel eğitim yerine geçer." denilmekte olup, bu kapsamda değerlendirilmelidir.

5-Üniversitemiz öğrencilerinin( Doktora, Yüksek Lisans, lisans, ön lisans) staj yaptıkları dönemler haricinde başlarına gelebilecek kazalar, iş kazası olarak değerlendirilmez.

6-5510 Sayılı Kanunun 5. Maddesinin 1. Fıkrasının (b) bendi kapsamında bulunan çırak ve stajyer öğrenciler ile aynı maddenin (e) bendi kapsamındaki İş-Kur kursiyerlerinin staj gördükleri sırada iş kazası geçirmeleri veya meslek hastalığına tutulmaları halinde, söz konusu kişilerin çalıştığı/staj gördüğü işyeri işverenleri tarafından bildirimleri manuel olarak kağıt ortamında yapılacak ve yükümlülüğün süresinde getirilmemesi durumunda idari para cezaları eğitim veya staj gördükleri işyeri işverenlerine uygulanacaktır. (Ek, 10/7/2018 tarihli ve 2018/26 sayılı genelge) Örnek-1: Teknik lise son sınıfta iken bir işletmede staj gören öğrencisöz konusu işletmede iş kazası geçirmiştir. Bu durumda iş kazası bildirimi öğrencinin okuduğu okul tarafından değil, staj gördüğü işletme tarafından bildirilecektir. Bildirimin yapılmaması halinde idari para cezası okula değil, staj görülen işletmeye uygulanacaktır. Okul tarafından süresinde bildirim yapılması durumunda bu bildirim işletme adına yapılmış sayılacaktır. (Ek, 10/7/2018 tarihli ve 2018/26 sayılı genelge) Bununla birlikte söz konusu kapsamda sayılanların istirahat raporu almış olması durumunda çalışılmadığına dair bildirim işlemlerinin primlerin bildirildiği okul veya İş-Kur tarafından yapılması gerekmektedir. denildiğinden; Staja yapan öğrencilerimizin iş kazası bildirimlerini, staj yaptığı işyerinin bildirmesi gerekmekte olup, iş göremezlik bildirimlerini, "stajyerlerin iş kazası ve meslek hastalığı ile hastalık sigortası" yapan birim SGK' ya bildirilecektir. (Bildirimler, her ayın 23' üne kadar yapılacaktır. Yapılmadığı takdirde asgari ücretin yarısı kadar para cezası uygulanır. Bildirim tarihinin geçilmesi durumunda günlük %10 artırımlı para cezası uygulanmaktadır.) 

17 Ağustos 2018, Cuma / 6797 defa okundu.